GYÓGYTORNA

A gyógytorna mozgásterápiával foglalkozik. Célja a vendégek/ páciensek mozgásképességének, izomerejének helyreállítása / javítása, rehabilitációja, kondíciójának fejlesztése.

A mozgásterápia során aktív és passzív mozgásfeladatokat alkalmazunk, melyeket a páciens állapota, kondíciója, panasza, azaz mozgásszervi diagnózisa határoz meg.

Ezért minden esetben a mozgásrendszer állapotát mérjük fel először, majd ennek megfelelően állítjuk össze a mozgásterápiát. A gyengült vagy működéséből kiesett, rosszul funkcionáló izmokat tanítjuk „ újra dolgozni”, majd ezen izmok működését integráljuk vissza az egész test működésébe.

Szakterületeink

• gerinc különböző elváltozásainak, kezelése (tartási rendellenességek, gerincferdülés, ízületi kopás, instabilitás, porckorong degenerációs elváltozásai, gerincsérv, kilépő idegek érintettsége).

• végtagok ízületeinek reumatológiai –ortopédiai panaszai

• törések, műtétek utáni rehabilitáció

• helytelen mozgásfolyamatok, mozgásminták korrigálása

• mechanikai eredetű fejfájás, szédülés kezelése

• prevenció, állapotfelmérés mozgásprogram összeállítása egészségmegőrzés céljából

A kialakított mozgásprogramot pácienseink a gyógytorna stúdióban gyógytornász szakember irányításával végzik. A megtervezett mozgásprogramot a vendég az otthonában is képes végezni és a szükséges kontroll kezelés alkalmával a feladatsort a gyógytornász a vendég állapotához igazítja.

MCKENZIE TERÁPIA

A terápia kifejlesztője Robin McKenzie gyógytornász nevéhez fűződik. Maga a módszer a különböző gerincproblémák speciális vizsgálati –és kezelési rendszerére épül. A vizsgálat során a terapeuta lokalizálja adott terület érintettségét, amikor is a páciens speciális mozdulatokat és testhelyzeteket ismétel, figyelve közben a fájdalomra gyakorolt hatást. Majd a kezelő ezután kezdi meg a terápiás eljárást.

Aktív mozgásterápia, melynek segítségével a beteg saját maga is képes befolyásolni a fájdalmát, azaz a kezelések alatt a páciens aktívan közreműködik a terapeutával. A módszer alkalmazásával gyakran megelőzhetőek a gerincet érintő műtétek is. A leggyakrabban kezelt elváltozás, amit McKenzie terápiával kezelünk az a napjainkban oly gyakran előforduló porckorong degenerációs problémák, gerincsérv.

A kezelés során a kitüremkedett terület mechanikai úton történő helyretolására törekszünk, ami a panaszoktól függően bizonyos irányú mozdulatokkal érhetünk el. A cél a fájdalom “centralizálása” (McKenzie: a fájdalom visszahúzódása a test középpontja felé), majd ennek elérése után az állapot stabilizálása izomerősítéssel el.

SCHROTH TERÁPIA

A Schroth-módszert kifejlesztése Katharina Schroth nevéhez fűződik és tartáshibák, a scoliosis – gerincferdülés – és a Scheuermann-betegség háromdimenziós korrekciójára és különböző gerincfájdalmak kezelésére alkalmazzák

A Schroth-módszer célja a gerinc maximális aktív nyújtásával annak felegyenesítése, három dimenziós forgató légzéssel a törzs visszaforgatása középre, valamint a korrigált testhelyzet megtartása mellett végzett izomerősítés és nyújtás.

A terápia a növekedés befejeztéig való alkalmazásával az elváltozások jórészt teljes mértékben korrigálhatóak valamint a betegség progressziója csökkenthető. A megtanított korrekciós gyakorlatokat napi rendszerességgel kell elvégezni az kívánt eredmény elérésének érdekében.

PERIFÉRIÁS IDEGMOBILIZÁCIÓ

A kezelés elsődleges célja a perifériás idegfájdalmak megszüntetése, a becsípődött idegek kompresszió alól való oldása. Az eljárás során a kezelő speciális idegtesztek segítségével felállítja a probléma eredetét és megfelelő műfogásokkal, mozgásokkal, mozgássorokkal csökkenteni tudja a fájdalom megjelenését. A manuális kezelés tehermentesített helyzetben és fájdalommentes testhelyzetben történik, mellyel a perifériás idegek gyulladásának csökkenését, a blokkok megszüntetését és a mozgásterjedelem növekedését érjük el. A kezelés végén a páciens megtanulja a saját problémájára szabott gyakorlatait, amit otthonában is biztonsággal végezhet.

DORN terápia

A manuális terápiák egy igen hatékony fajtája. Németországból indult, nevét Dieter Dornról kapta aki ismét „ felfedezett”, majd tudományos alapokra helyezett egy rég elfeledett népi gyógymódot.

A kezelés legfontosabb alapja, hogy az emberi testet egy egységként kezeli, a panaszok kialakulásának okát elsősorban az alsó végtagra vezeti vissza. A kezelés az alsó végtagok – medence vizsgálatával, majd korrekciójával kezdődik. A gerinc blokkolódásainak oldása csak ezután következik.

A csigolyák helyzetét célozza segíteni a megfelelő helyzetbe külső nyomással miközben a páciens korrekciós gyakorlatokat végez meghatározott ismétlésszámban. Minden egyes ízületi korrekciót lokális vizsgálat követ, amely segítségével a terapeuta megállapítja, hogy mennyire volt eredményes a korrigálás, illetve szükséges ismételni, vagy sem. A terápiához minden esetben hozzá tartoznak az egyénre szabott önkorrekciós gyakorlatok. Egyrészt a kezelés közben és utána, másrészt a páciens által önállóan otthonában.

INTIMTORNA

Az intimtorna a medencealapi izmokkal és záróizmokkal végzett mozgásfajtáknak, speciális gyakorlatoknak és módszereknek az összefoglaló gyűjtőneve. Az intimtorna gyakorlatok urológiai, proktológiai, nőgyógyászati és andrológiai problémák megelőzésére vagy az altesti tünetek csökkentése/megszüntetése céljából, illetve bizonyos szexuális funkciók, érzetek javítása érdekében végezhetőek speciális tornaeszközök használatával vagy anélkül.

RECTUS DIASTASIS TERÁPIA

A rectus diastasis az egyenes hasizom rostjainak hosszanti szétválását jelenti. Ha a rostok hosszanti irányban szétválnak, az izmokat hosszában összetartó hártya megnyúlásával a hasizmok közt kisebb-nagyobb rés keletkezik. Ennek a résnek a nagysága egyénileg eltérő lehet. Komolyabb problémáról akkor beszélhetünk, ha a rostok szétválása meghaladja a 2 ujjnyi távolságot. A probléma, hogy a has izomzata biztosítja a gerinc elülső támasztékát. Ha a hasfal elgyengül, hosszú távon súlyos és fájdalmas mozgásszervi, valamint nőgyógyászati betegségek kialakulását idézheti elő. Rectus diastasis trénig gyakorlatokkal javítani tudjuk a test tartófunkcióját, ezáltal csökkenthetőek az esetlegesen ebből a problémából adódó fájdalmak.

RESISTANCE FLEXIBILITY and STRENGHT TRAINING (RFST)

RFST egy olyan dinamikus nyújtási és erősítő technika egyidejű kivitelezése, melynek során egy ellenállással szemben nyújtást hozunk létre, így kialakítva egy egységes, egyidejű izom flexibilitást és izomerő fejlesztést.
Mindemelett növeli az aerob kapacitást, robbanékonyságot és a teljesítményt. Biztonságos és fájdalommentes nyújtást hoz létre, segíti a komplex mozdulatok könnyebb kivitelezését, ezáltal csökkenti az ízületi fájdalmakat, véd a sérülések kialakulásától és egy optimális biomechanikai egyensúlyt alakít ki a szervezetben. Továbbá a különböző meghatározott sorrendben végrehajtott gyakorlatokkal képesek vagyunk hatni a testünkben lévő energetikai – meridián rendszerre, mely segítségével befolyásoljuk a belső szervek működését és a pszichés állapotok megjelenését is.

BODYART-MOBILITY

A mobilitás edzésének koncepciója az emberi élet egyik alap princípiuma, azaz, hogy az ember képes mozogni, különféle testtartásokat, és meghatározott mozgásokat végrehajtani. A mobilitási gyakorlatok stimulálják az idegrendszert, az ízületeket. izmokat, ínakat, így optimálisan készítik fel a testet az intenzív, gyors és hatékony mozgásra. A mobility tréning főként az ízületek mobilitására, nem pedig az izmok rugalmasságára összpontosít, továbbá figyelembe veszi a légzés központi szerepét és beépíti azt a
mozdulatokba, mobilizációs mozgásokba. A gyakorlatok a különböző fascia (kötőszövet) rendszerek lefutása mentén jönnek létre, így eredményeznek egy optimális szöveti elcsúszást a fascia rétegei között, mely egyik alapfeltétele a mobilis testnek és a fájdalommentes életvitelnek.

DAO YIN GERINCTERÁPIA (WuShuang Dao Yin® mozgásterápia)

A WuShuang DaoYin® kínai gerincterápia egy olyan speciális, ősi, kínai mozgásformákból összeállított gerincgyógyító mozgásrendszer, mely a TCM elméleti és több ezeréves kínai gerincgyógyító gyakorlatait – amelyek a jingluo rendszerre, meridián hálózatra épülnek- ötvözi a nyugati orvoslás gerincanatómiai és gerinc patológiai ismereteivel. Fizikai -testi szinten- célja a gerinc degeneratív elváltozásainak felszámolása, a mozgástartomány kiterjesztése és az izmok rugalmassá tétele. A mozgássor a fejtől indulva mozgatja végig a csigolyákat és dolgoztatja meg a gerincoszlop melletti izomcsoportokat. Szellemi síkon oldják az energetikai blokkokat és ezáltal nem csak a testi panaszokat csökkentik, hanem a tünetek lelki kiváltó okaira is rávilágíthatnak és megszüntethetik őket. A gyakorlatok végzése kortól és nemtől függetlenül mindenkinek ajánlott, aki ülő vagy álló munkát végez, mozgáshiányos életmódot folytat továbbá valamely mozgásszervi panasszal küzd pl. visszatérő fej, nyak, hát vagy deréktáji fájdalom, gerincsérv, gerincferdülés, Scheuermann kór, befagyott váll szindróma esetén stb.

LÉGZŐTORNA

A légzőszervrendszerünk központja a tüdő, melynek hatékony működése az élet alapfeltétele. A helyes légzés elsajátítása elengedhetetlen minden ember számára. Ugyanis az optimális légzés növeli a tüdő térfogatát, mely egyenesen arányos a felvett oxigén mennyiségének növekedésével, ami serkenti a szervek, szövetek oxigén dús vérellátását. Helyesen végrehajtott légzés kialakítja a helyes testtartást is, mivel egy jó minőségű légzés végrehajtását nem lehet görnyedt háttal kivitelezni. A hasi és a mellkasi légzéstechnikák, illetve a mélylégzés pontos elsajátítása, a rekeszizom működésének tudatos irányítása, a helyes légzésritmus kialakítása és a lassú kilégzés csökkenti a nehézlégzést és mobilizálja a belső szerveket is.
Légzőtorna során végig az ajakfékes kilégzés technikáját használunk, tehát mindig orron keresztül engedjük be és szájon keresztül, csücsörített ajkakkal engedjük ki a levegőt. A kilégzés mindig legalább kétszer – háromszor olyan hosszú legyen, mint a belégzés és a gyakorlatokat mindig kilégzéssel kezdjük. Az ajakfékes kilégzés hasznos lehet testmozgás, fokozottabb erőkifejtés közben is. A szervi funkciók javítása mellett igazán hatékony az elménk lecsillapításában, a stressz csökkentésében is.
A szakember által betanított pontosan végrehajtott légzőgyakorlatokat önállóan otthonunkban vagy akár a munkahelyünkön is biztonsággal elvégezhetjük.