SPORTREHABILITÁCIÓ

A sportrehabilitáció nem más, mint a sportolás közben szerzett különböző végtagi illetve gerinc problémák kezelése, így pl. boka-és vállficamok, szalag -, izom –illetve ínsérülések gyógyítása.

Az élsport, a hobbi sportok, vagy a mindennapi élet területén szinte mindig kialakulhatnak olyan sportsérülések, melyek precíz, pontos sportrehabilitációt igényelnek. Nem mindegy, hogy egy izomhúzódás, izomszakadás, szalagsérülés, csonttörés után hogyan terheljük a szöveteket.
Minden esetben a sérülés típusát kell figyelembe vennünk, illetve a sérült szövet gyógyulási folyamatait, annak legspecifikusabb “ingerelési” lehetőségeit.

A gyógytorna a sérülés utáni akut ellátást, majd rehabilitációt célozza. Főként addig tart, míg a teljes és fájdalmatlan ízületi mozgástartomány helyreáll, az izomerő visszatér a sérülés előtti állapotába, a mindennapi tevékenységek ellátása panaszmentes lesz.

A sportrehabilitáció a mindennapi tevékenységeken túl a hobbi vagy élsportba történő gyors, hatékony és biztonságos visszatérést célozza meg. Vannak módszerek, melyek segítségével felgyorsítható a szöveti regeneráció, majd a sérült szövet teljes gyógyulása után lehet a sportolónál komplex képességeket fejleszteni. De itt a hangsúly az időtartamban van.

TERRIER TERÁPIA

A módszer egy olyan manuális kezelési forma, amely együttesen alkalmazza a masszázs, illetve a passzív ízületi mobilizáció elemeit, az adott ízület nyugalmi helyzetében. A terápia részeit manővereknek nevezte el és kidolgozta őket az egyes testtájaknak megfelelően.

A technikát dr.J.C. Terrier (1918-1992) ortopéd – reumatológus szakorvos fejlesztette ki. A kezelés célja az izomtónus normalizálása, lazítása, ezáltal a fájdalom csillapítása, valamint a mozgástartomány növelése. A kezelés menete: részletes anamnézis és betegvizsgálat után a gyógytornász elvégzi az adott testtáj manővereit. A kezelés során a terapeuta óvatos masszírozó, nyújtó, valamint mobilizációs fogásokat alkalmaz az adott ízület állapotának megfelelően. A kezelést ajánljuk: különböző ízületi fájdalmaknál (nyak, hát, derék, váll,csípő) ízületi kopásoknál, izomtónus zavaroknál , reumás betegségeknél , sérülések után (a gyorsabb rehabilitáció, illetve a mozgástartomány mihamarabbi visszaszerzése érdekében) műtétek után.

KINESIO TAPE TERÁPIA

A technika felfedezése Dr. Kenzo Kase nevéhez fűződik. A szalagok („tapek”) ragasztását rendelőnkben kiegészítő módszerként alkalmazzuk.

A megfelelően felhelyezett “tape” anyaggal lehetővé válik, hogy a szervezet képes legyen önmagát is gyógyítani. A speciális ragasztóanyagot tartalmazó “tape” felhelyezése a bőr felületére történik, ami nem más, mint az emberi szervezet legnagyobb reflex területe. A felragasztás módja kineziológián alapul.

A terápia hatása rendkívül sokrétű lehet a felhelyezés módjától és a kívánt hatás céljától függően: lazító-, erősítő-, mikrocirkuláció-fokozó, nyirokkeringés-javító, gyulladáscsökkentő és fájdalomcsillapító hatású is lehet.. Támogatja az ízületeket, segíti az izomfunkciókat. Viselése fájdalommentes és teljesen szabad mozgást biztosít.

ANATOMY TRAINS TERÁPIA

Az Anatomy Trains újdonsága, hogy egy új látásmódját nyújt a terapeutáknak, mellyel vissza tudják vezetni a tünetet vagy diszfunkciót a tőle akár egészen távoli strukturális okokra.

A TECHNIKA kifejlesztője Tom Meyers.. Ő azt mondja, hogy a tünetek kialakulásának okát távolabbról is meg kell vizsgálni. Így esetleg a későbbi tüneteket, és az azonos okból más területeken kialakuló problémákat is meg tudjuk előzni.

A Strukturális Integrációs Technika  segítségével visszaállítjuk az izmok egymáson való elcsúszásának képességét, így azok visszanyerik eredeti rugalmasságukat és erejüket.