GYÓGYTORNA

A gyógytorna mozgásterápiával foglalkozik. Célja a vendégek/ páciensek mozgásképességének, izomerejének helyreállítása / javítása, rehabilitációja, kondíciójának fejlesztése.

A mozgásterápia során aktív és passzív mozgásfeladatokat alkalmazunk, melyeket a páciens állapota, kondíciója, panasza, azaz mozgásszervi diagnózisa határoz meg.

Ezért minden esetben a mozgásrendszer állapotát mérjük fel először, majd ennek megfelelően állítjuk össze a mozgásterápiát. A gyengült vagy működéséből kiesett, rosszul funkcionáló izmokat tanítjuk „ újra dolgozni”, majd ezen izmok működését integráljuk vissza az egész test működésébe.

Szakterületeink

• gerinc különböző elváltozásainak, kezelése (tartási rendellenességek, gerincferdülés, ízületi kopás, instabilitás, porckorong degenerációs elváltozásai, gerincsérv, kilépő idegek érintettsége).

• végtagok ízületeinek reumatológiai –ortopédiai panaszai

• törések, műtétek utáni rehabilitáció

• helytelen mozgásfolyamatok, mozgásminták korrigálása

• mechanikai eredetű fejfájás, szédülés kezelése

• prevenció, állapotfelmérés mozgásprogram összeállítása egészségmegőrzés céljából

A kialakított mozgásprogramot pácienseink a gyógytorna stúdióban gyógytornász szakember irányításával végzik. A megtervezett mozgásprogramot a vendég az otthonában is képes végezni és a szükséges kontroll kezelés alkalmával a feladatsort a gyógytornász a vendég állapotához igazítja.

MCKENZIE TERÁPIA

A terápia kifejlesztője Robin McKenzie gyógytornász nevéhez fűződik. Maga a módszer a különböző gerincproblémák speciális vizsgálati –és kezelési rendszerére épül. A vizsgálat során a terapeuta lokalizálja adott terület érintettségét, amikor is a páciens speciális mozdulatokat és testhelyzeteket ismétel, figyelve közben a fájdalomra gyakorolt hatást. Majd a kezelő ezután kezdi meg a terápiás eljárást.

Aktív mozgásterápia, melynek segítségével a beteg saját maga is képes befolyásolni a fájdalmát, azaz a kezelések alatt a páciens aktívan közreműködik a terapeutával. A módszer alkalmazásával gyakran megelőzhetőek a gerincet érintő műtétek is. A leggyakrabban kezelt elváltozás, amit McKenzie terápiával kezelünk az a napjainkban oly gyakran előforduló porckorong degenerációs problémák, gerincsérv.

A kezelés során a kitüremkedett terület mechanikai úton történő helyretolására törekszünk, ami a panaszoktól függően bizonyos irányú mozdulatokkal érhetünk el. A cél a fájdalom “centralizálása” (McKenzie: a fájdalom visszahúzódása a test középpontja felé), majd ennek elérése után az állapot stabilizálása izomerősítéssel el.

SCHROTH TERÁPIA

A Schroth-módszert kifejlesztése Katharina Schroth nevéhez fűződik és tartáshibák, a scoliosis – gerincferdülés – és a Scheuermann-betegség háromdimenziós korrekciójára és különböző gerincfájdalmak kezelésére alkalmazzák

A Schroth-módszer célja a gerinc maximális aktív nyújtásával annak felegyenesítése, három dimenziós forgató légzéssel a törzs visszaforgatása középre, valamint a korrigált testhelyzet megtartása mellett végzett izomerősítés és nyújtás.

A terápia a növekedés befejeztéig való alkalmazásával az elváltozások jórészt teljes mértékben korrigálhatóak valamint a betegség progressziója csökkenthető. A megtanított korrekciós gyakorlatokat napi rendszerességgel kell elvégezni az kívánt eredmény elérésének érdekében.

PERIFÉRIÁS IDEGMOBILIZÁCIÓ

A kezelés elsődleges célja a perifériás idegfájdalmak megszüntetése, a becsípődött idegek kompresszió alól való oldása. Az eljárás során a kezelő speciális idegtesztek segítségével felállítja a probléma eredetét és megfelelő műfogásokkal, mozgásokkal, mozgássorokkal csökkenteni tudja a fájdalom megjelenését. A manuális kezelés tehermentesített helyzetben és fájdalommentes testhelyzetben történik, mellyel a perifériás idegek gyulladásának csökkenését, a blokkok megszüntetését és a mozgásterjedelem növekedését érjük el. A kezelés végén a páciens megtanulja a saját problémájára szabott gyakorlatait, amit otthonában is biztonsággal végezhet.

DORN terápia

A manuális terápiák egy igen hatékony fajtája. Németországból indult, nevét Dieter Dornról kapta aki ismét „ felfedezett”, majd tudományos alapokra helyezett egy rég elfeledett népi gyógymódot.

A kezelés legfontosabb alapja, hogy az emberi testet egy egységként kezeli, a panaszok kialakulásának okát elsősorban az alsó végtagra vezeti vissza. A kezelés az alsó végtagok – medence vizsgálatával, majd korrekciójával kezdődik. A gerinc blokkolódásainak oldása csak ezután következik.

A csigolyák helyzetét célozza segíteni a megfelelő helyzetbe külső nyomással miközben a páciens korrekciós gyakorlatokat végez meghatározott ismétlésszámban. Minden egyes ízületi korrekciót lokális vizsgálat követ, amely segítségével a terapeuta megállapítja, hogy mennyire volt eredményes a korrigálás, illetve szükséges ismételni, vagy sem. A terápiához minden esetben hozzá tartoznak az egyénre szabott önkorrekciós gyakorlatok. Egyrészt a kezelés közben és utána, másrészt a páciens által önállóan otthonában.

Intimtorna

Az intimtorna a medencealapi izmokkal és záróizmokkal végzett mozgásfajtáknak, speciális gyakorlatoknak és módszereknek az összefoglaló gyűjtőneve. Az intimtorna gyakorlatok urológiai, proktológiai, nőgyógyászati és andrológiai problémák megelőzésére vagy az altesti tünetek csökkentése/megszüntetése céljából, illetve bizonyos szexuális funkciók, érzetek javítása érdekében végezhetőek speciális tornaeszközök használatával vagy anélkül.

RECTUS DIASTASIS TERÁPIA

A rectus diastasis az egyenes hasizom rostjainak hosszanti szétválását jelenti. Ha a rostok hosszanti irányban szétválnak, az izmokat hosszában összetartó hártya megnyúlásával a hasizmok közt kisebb-nagyobb rés keletkezik. Ennek a résnek a nagysága egyénileg eltérő lehet. Komolyabb problémáról akkor beszélhetünk, ha a rostok szétválása meghaladja a 2 ujjnyi távolságot. A probléma, hogy a has izomzata biztosítja a gerinc elülső támasztékát. Ha a hasfal elgyengül, hosszú távon súlyos és fájdalmas mozgásszervi, valamint nőgyógyászati betegségek kialakulását idézheti elő. Rectus diastasis trénig gyakorlatokkal javítani tudjuk a test tartófunkcióját, ezáltal csökkenthetőek az esetlegesen ebből a problémából adódó fájdalmak.